A Hamann-Motorsport története |
A német tuning világcég, a laupheimi székhelyű HAMANN MOTORSPORT az egyedi és nagy teljesítményű autók, a legfrissebb technológiák és a legújabb dizájnelemek specialistája. A név mögött a tulajdonos Richard Hamann áll, aki a motorsportban szerzett több mint húszévnyi tapasztalatát (háromszor nyert többek között Speciális Túraautó-bajnokságot BMW M1-es versenyautójával, majd ezt követték a C-csoportban, a DTM - Német Túraautó-bajnokságban és a Forma 3-ban szerzett győzelmek) használja az utcai járművek sportautókhoz méltó tuningolásához.
A HAMANN MOTORSPORT 1986-ban BMW-k finomhangolásával kezdte működését. Az első projekt egy E30 BMW M3-as széria-sportautó volt, mely a turbófeltöltésnek és elképesztő, 348 LE-jének köszönhetően írta be magát a történelembe 273 km/h-ás csúcssebességével és 5,1 másodperces gyorsulásával 0-ról 100 km/h-ra. Ezek az eredmények mai szemmel is csodálatosak, és tiszteletet érdemelnek. Kiváló minőségben finomhangolt autók - a Minitől a Ferrari Enzoig A vevő biztos lehet abban, hogy autóját teljes mértékben egyedivé, személyessé teszik az átalakításokkal, finomhangolásokkal. Mindez a legnagyobb szakértelemmel, a motorsportban szerzett több évtizedes tapasztalat birtokában történik. 2006-ban a HAMANN-kínálat a BMW M5-ös és M6-os modellek finomhangolásával és megjelenésük optimalizálásával teljesedett ki, így jött létre a tuningprogram megkoronázásaként a DTM-re emlékeztető, ún. széles verzió. A HAMANN által tuningolt M sportautók 60 LE-vel felerősítve, 327 km/h-ás csúcssebességükkel még az olasz csúcsautók tulajdonosainak is fejfájást okoznak. Ez sem probléma, hiszen a HAMANN az olasz márkák (Ferrari, Lamborghini, Maseratti) kedvelőinek is személyreszabott tuningprogramot ajánl, természetesen ebben az esetben is saját know-how-t alkalmazva. A Lamborghini Gallardo-hoz megfelelően illő szárnyasajtókat például a HAMANN mérnökei több év alatt fejlesztették ki, kialakítva ezzel azt az 520 LE-s versenyautót, ami a gyárnak nem sikerült, ugyanakkor a Countach óta mégis minden olasz autóról ez jut az emberek eszébe. A HAMANN Ferrari-programja 1994-ben indult egy F40-es Ferrari tuningjával. Az újraépített HAMANN-kompresszoroknak köszönhetően minden mai Ferrari modell elérheti az elképesztő 620 LE-t. A cég még a maranellói high-tech csúcsgép Ferrari Enzo-hoz is ajánl tuning alkatrészeket, sport kipufogórendszereket és könnyűfém kerekeket. 2002 óta a HAMANN tovább bővítette vevőkörét, hiszen azonos minőség és elhivatottság mellett már a Mini, Porsche, Range Rover Sport és Rolls Royce szerelmeseinek is ajánl tuningprogramokat. 2003 őszén HAMANN átköltözött új, 10.000 m2-es laupheimi üvegpalotájába, ahonnan Richard Hamann azóta is irányítja cégét. A HAMANN könnyűfém kerekei évek óta a tuningprogramok szereplői. Az exkluzív darabok között szerepel az Anniversary I, II, Anniversary Race és a korona ékköve: az egyedi, kovácsolt, ultrakönnyű Edition Race. 2005 óta a HAMANN technológiai partnere a koreai HANKOOK Tyre gumigyártó cégnek. A közös együttműködés gyümölcseként új gumiméretek és a nagy teljesítményű tuningnak megfelelő abroncsok születtek. Így jöhetett létre a 22 colos téli gumi, mely szélességével és hatalmas méretével a HAMANN könnyűfém felniken guruló Porsche Cayenne, Range Rover Sport és BMW X5-ös terepjárók esetében biztosít kiváló úttartást, anti-aqua-planning hatást és élvezetes, ám mégis sportos vezetést még a téli hónapokban is. A cég a technológia transzferhez is hozzájárul, szorosan együttműködik a hannoveri HANKOOK's Europe Technológia Központ mérnökeivel a fejlesztések, próbatesztek és tesztvezetések során. Minden egyes HAMANN által tuningolt autót, illetve tuning alkatrészt alapos, szigorú és folyamatos minőség-ellenőrzésnek vetnek alá, így biztosítva a kiváló minőséget, megbízhatóságot hosszú távon is. A vevő csak akkor kapja meg az egyedi végterméket, ha az megfelelt a legszigorúbb német minőségi szabványnak, a TÜV-nek. A HAMANN MOTORSPORT-nál csak a maximális fejlesztési és gyártási minőség az elfogadható. |